ΌΛΟΙ!!! Γνώριζαν τι έρχεται και προνόησαν πολύ νωρίτερα...
Αυτοεκπληρούμενες...προφητείες!
Γ. Τράγκας:...
Αν ακούσετε ότι απαγορεύονται οι κινητοποιήσεις ή οι διαδηλώσεις για λόγους υγείας, θα έχετε μπροστά σας την πρώτη σαφή εκδήλωση μίας υγειονομικής, κοινοβουλευτικής χούντας που γεννάει ο υιός Μητσοτάκης.
Δεν μπορεί να αποτελέσει ο covid-19 αφορμή για επιβολή φασιστικών μέτρων και
ολοκληρωτικών καθεστώτων. Αυτό μας έλειψε, να καταληφθούν τα δικαιώματα της απεργίας, των διαδηλώσεων και των συναθροίσεων επειδή ο κος Τσιόδρας, αλλοπρόσαλλος και ασυνειρμικός επαναλαμβάνει την ίδια κασέτα, κάθε απόγευμα και παραπέμπει σε σαθρές και εναλλασσόμενες πληροφορίες που λαμβάνει καθημερινά από το ευρωπαϊκό κέντρο ή από τον παγκόσμιο οργανισμό υγείας.
Αν ακούσετε ότι απαγορεύονται οι κινητοποιήσεις ή οι διαδηλώσεις για λόγους υγείας, θα έχετε μπροστά σας την πρώτη σαφή εκδήλωση μίας υγειονομικής, κοινοβουλευτικής χούντας που γεννάει ο υιός Μητσοτάκης.
Read more at: https://crashonline.gr/synenteukseis-gnwmes/1458395/g-tragkas-procheiroi-operetikoi-kai-epikindynoi/
Αν ακούσετε ότι απαγορεύονται οι κινητοποιήσεις ή οι διαδηλώσεις για λόγους υγείας, θα έχετε μπροστά σας την πρώτη σαφή εκδήλωση μίας υγειονομικής, κοινοβουλευτικής χούντας που γεννάει ο υιός Μητσοτάκης.
Δεν μπορεί να αποτελέσει ο covid-19 αφορμή για επιβολή φασιστικών μέτρων και
ολοκληρωτικών καθεστώτων. Αυτό μας έλειψε, να καταληφθούν τα δικαιώματα της απεργίας, των διαδηλώσεων και των συναθροίσεων επειδή ο κος Τσιόδρας, αλλοπρόσαλλος και ασυνειρμικός επαναλαμβάνει την ίδια κασέτα, κάθε απόγευμα και παραπέμπει σε σαθρές και εναλλασσόμενες πληροφορίες που λαμβάνει καθημερινά από το ευρωπαϊκό κέντρο ή από τον παγκόσμιο οργανισμό υγείας.
Αν ακούσετε ότι απαγορεύονται οι κινητοποιήσεις ή οι διαδηλώσεις για λόγους υγείας, θα έχετε μπροστά σας την πρώτη σαφή εκδήλωση μίας υγειονομικής, κοινοβουλευτικής χούντας που γεννάει ο υιός Μητσοτάκης.
Read more at: https://crashonline.gr/synenteukseis-gnwmes/1458395/g-tragkas-procheiroi-operetikoi-kai-epikindynoi/
***
Η «Εφ.Συν.» αναδημοσιεύει αποσπάσματα από το άρθρο του προέδρου της Ενωσης Δικαστών και Εισαγγελέων, Χριστόφορου Σεβαστίδη, και της προέδρου Πρωτοδικών, Ιωάννας Ξυλιά, με τίτλο «Ασφυκτικοί περιορισμοί και για το δικαίωμα της συνάθροισης» και αφορμή την καταστρατήγηση του άρθρου 11.
Οταν ένας έμπειρος και καταξιωμένος στον χώρο του δικαστικός λειτουργός, όπως ο πρόεδρος της Ενωσης Δικαστών και Εισαγγελέων Χ. Σεβαστίδης, αισθάνεται την ανάγκη να διατυπώσει το συνταγματικά και νομικά αυτονόητο εν όψει της συνεχιζόμενης κυβερνητικής λαίλαπας στην καταστρατήγηση ουσιωδών δημοκρατικών δικαιωμάτων, είναι βέβαιο ότι οι πολίτες πρέπει να ανησυχούν πολύ. Μετά την κυβερνητική απόφαση για πλήρη καταστρατήγηση του άρθρου 16 του Συντάγματος για τη Δημόσια Παιδεία και του άρθρου 24 για την προστασία των δασών, έρχεται τώρα σχέδιο νόμου που καταστρατηγεί το άρθρο 11 του Συντάγματος περί συναθροίσεων. Αναδημοσιεύουμε αποσπάσματα του διαφωτιστικού άρθρου «Ασφυκτικοί περιορισμοί και για το δικαίωμα της συνάθροισης» των Χριστόφορου Σεβαστίδη (ΔΝ-εφέτη) και της Ιωάννας Ξυλιά (πρόεδρος Πρωτοδικών)*.
«Η συνταγή είναι παλιά. Οταν το κράτος θέλει να ενταφιάσει ένα συνταγματικό δικαίωμα δεν το κάνει ευθέως,
αφενός διότι εμποδίζεται από τη δυσκίνητη διαδικασία της συνταγματικής αναθεώρησης, αφετέρου διότι προκαλεί ανεξέλεγκτες κοινωνικές αντιδράσεις. Εχει όμως άλλα όπλα περισσότερο αποτελεσματικά. Εκδίδει εκτελεστικούς νόμους του Συντάγματος, οι οποίοι περιορίζουν τόσο ασφυκτικά μια συνταγματική διάταξη ώστε απομένει το κουφάρι της αποστεωμένο και κενό από κάθε ουσία. Κατά μία περίεργη σύμπτωση τα συνταγματικά δικαιώματα που μπαίνουν στη μέγκενη των εκτελεστικών νόμων είναι τα δικαιώματα συλλογικής δράσης (π.χ. το δικαίωμα της απεργίας)».
Κλίμα «αγανάκτησης»
Επισημαίνεται το γεγονός της κατάθεσης σε διαβούλευση του περιοριστικού για τις συναθροίσεις νόμου μέσα σε ένα ήδη διαμορφωμένο επικοινωνιακά κλίμα αγανάκτησης για τους πολίτες που ταλαιπωρούνται στις μετακινήσεις τους εξ αιτίας των συναθροίσεων. «Ο νόμος έρχεται να προστατεύσει τους αγανακτισμένους πολίτες με την πλήρη καταπάτηση των δικαιωμάτων όσων συμμετέχουν στις συναθροίσεις. Κι αυτό όταν ήδη με το Διάταγμα Δένδια του 2013 τέθηκαν περιορισμοί σε σχέση και με τον πληθυσμό των πόλεων, τη μαζικότητα της συνάθροισης κ.λπ.».
«Το άρθρο 11 του Συντάγματος προβλέπει το αρχαιότερο δικαίωμα συλλογικής δράσης στο ελληνικό συνταγματικό δίκαιο, το δικαίωμα της συνάθροισης, του οποίου η άσκηση ορθά μεταφράζεται σε δημόσια συμμετοχή στις διαδικασίες σχηματισμού πολιτικής βούλησης της εξουσίας [...]». Μετά το χουντικό διάταγμα απαγορεύσεων «καμία κυβέρνηση της μεταπολίτευσης δεν έφερε προς ψήφιση εκτελεστικό νόμο, αφήνοντας διευρυμένα τα όρια του δικαιώματος. Το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου αποπειράται μετά από 45 χρόνια δημοκρατίας να προβεί σε ρυθμίσεις-περιορισμούς, εισάγοντας αμφίβολης συνταγματικότητας νεωτερισμούς», σημειώνουν οι συγγραφείς του άρθρου. Το Σύνταγμα (άρ. 11) επιβάλλει περιορισμούς μόνο σε δύο περιπτώσεις με αιτιολογημένη απόφαση της αστυνομικής αρχής: α) αν επίκειται σοβαρός κίνδυνος για τη δημόσια ασφάλεια και β) αν σε ορισμένη περιοχή απειλείται σοβαρή διατάραξη της κοινωνικοοικονομικής ζωής.
Επαναφορά χουντικής διάταξης
Μόνο στο χουντικό διάταγμα προβλεπόταν η θέση του «οργανωτή» της συνάθροισης, ο οποίος είχε την υποχρέωση γνωστοποίησής της στην αστυνομική αρχή 48 ώρες πριν από την πραγματοποίησή της. Τώρα επανέρχεται ο θεσμός του «οργανωτή» και η γνωστοποίηση της συνάθροισης, η οποία περιλαμβάνει τα ίδια στοιχεία που απαιτούσε και το διάταγμα του 1971. Κι αυτό ενώ, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό και το ελληνικό Δίκαιο, «το αν η γνωστοποίηση μιας συνάθροισης δεν έχει προηγηθεί αυτό δεν την καθιστά παράνομη».
Το σχέδιο νόμου, επισημαίνουν οι αρθρογράφοι, δίνει αντισυνταγματικά το δικαίωμα στην αστυνομία να διαλύσει μια συνάθροιση που πραγματοποιείται χωρίς να έχει γνωστοποιηθεί. Ομως «το δικαίωμα στη συνάθροιση δεν υπόκειται σε καθεστώς άδειας, αναγγελίας ή προληπτικού ελέγχου από τις αστυνομικές αρχές όπως γινόταν σε ανώμαλες περιόδους παλαιότερα». Ακόμα και για τις αυθόρμητες συναθροίσεις επιβάλλονται οι ίδιες προϋποθέσεις ενώ το χουντικό διάταγμα προέβλεπε τους ισοπεδωτικούς περιορισμούς μόνο για τις οργανωμένες εκ των προτέρων συναθροίσεις.
Ο σημερινός νόμος πάει ένα βήμα παραπέρα, σύμφωνα με τους αρθρογράφους: «Ο “οργανωτής” πέρα από τα καθήκοντα γνωστοποίησης της συνάθροισης στις αρμόδιες αρχές επιφορτίζεται με το καθήκον ενημέρωσης των συμμετεχόντων για την υποχρέωσή τους να μη φέρουν και να μη χρησιμοποιούν αντικείμενα πρόσφορα για άσκηση βίας, ζητεί την παρέμβαση της αρμόδιας αρχής για την απομάκρυνση τέτοιων ατόμων και ορίζει ομάδα περιφρούρησης της συνάθροισης. Ανατίθενται πλέον στον “οργανωτή” καθήκοντα αστυνομικής φύσης, ορίζεται συνεργάτης της αρμόδιας αστυνομικής ή λιμενικής αρχής με υποχρέωση συμμόρφωσης με τις υποδείξεις τους. Οι συναθροίσεις φέρουν πλέον εκ των προτέρων το στίγμα της εν δυνάμει παράνομης κινητοποίησης, την υποψία της διάπραξης αξιόποινων πράξεων. Ο “οργανωτής” και κατ’ επέκταση η συνάθροιση μπαίνει στον ασφυκτικό κλοιό του προληπτικού αστυνομικού ελέγχου και το πλάνο της συνάθροισης ουσιαστικά υποδεικνύεται από τις αστυνομικές αρχές. Την ίδια στιγμή οι κυρώσεις που απειλούνται για τον “αμελή” οργανωτή είναι εξοντωτικές: Ευθύνεται για την αποζημίωση όσων υπέστησαν βλάβη της ζωής, της σωματικής ακεραιότητας και της ιδιοκτησίας από τους συμμετέχοντες στη συνάθροιση.
Η αόριστη νομική έννοια του “επαρκούς αριθμού ατόμων που παρέχουν συνδρομή στην περιφρούρηση”, η αντικειμενική δυσκολία ενημέρωσης και ελέγχου όλων των συμμετεχόντων στη συνάθροιση και η παρείσφρηση προβοκατόρικων στοιχείων, που είναι αδύνατο να ελεγχθούν, μπορούν να οδηγήσουν στην επιβολή αστικών κυρώσεων οικονομικής εξόντωσης των φορέων που διοργανώνουν τη συνάθροιση. Ανυπέρβλητα προβλήματα δημιουργούνται από την άκαμπτη και ισοπεδωτική απαίτηση του νομοθέτη για ορισμό “οργανωτή” και ομάδων περιφρούρησης σε συναθροίσεις ευαίσθητων κατηγοριών πολιτών όπως συνταξιούχων, ανηλίκων, ΑμεΑ».
Στην κρίση των αστυνομικών
Οπως επισημαίνουν οι δύο δικαστές, πλην των περιπτώσεων που προβλέπονται από το άρθρο 11 του Συντάγματος, συντρέχει λόγος απαγόρευσης αν η συνάθροιση μεταβάλλει σκοπό στη διάρκεια πραγματοποίησής της ακόμα κι αν δεν επαπειλείται κίνδυνος. «Οι λόγοι απαγόρευσης και επιβολής περιορισμών εξαρτώνται απολύτως πλέον από την απεριόριστη δυνατότητα των αστυνομικών αρχών να κρίνουν σε συνάρτηση με τον εκτιμώμενο αριθμό συμμετεχόντων, την περιοχή πραγματοποίησής της και τον βαθμό επικινδυνότητας ως προς την πιθανότητα διάπραξης σοβαρών εγκλημάτων και διατάραξης της κοινωνικοοικονομικής ζωής. Η ρύθμιση αφήνει ευρύτατο περιθώριο διακριτικής ευχέρειας στις αστυνομικές αρχές, χωρίς μάλιστα να είναι εκ των προτέρων γνωστά τα κριτήρια που θα οδηγήσουν σε απαγόρευση ή περιορισμούς. Το πρώτο μάλιστα κριτήριο (ο εκτιμώμενος αριθμός των συμμετεχόντων) είναι εξόχως προβληματικό. Δίνει τη δυνατότητα στις αστυνομικές αρχές να απαγορεύσουν συναθροίσεις πολυπληθείς και ογκώδεις, οι οποίες δεν δημιουργούν κίνδυνο ούτε για τη δημόσια ασφάλεια ούτε για την κοινωνικοοικονομική ζωή». Και συμπεραίνουν: «Ενώ δηλαδή υποτιθέμενη αφορμή για την ψήφιση του νομοσχεδίου αποτέλεσαν οι ολιγομελείς πορείες στα κέντρα μεγάλων πόλεων που δημιουργούν προβλήματα στην καθημερινότητα των πολιτών, καταλήγει –πέρα από οποιαδήποτε συνταγματική επιταγή- σε μέσο απαγόρευσης των συναθροίσεων που λόγω του μεγάλου μεγέθους τους δεν μπορούν να ελεγχθούν επαρκώς από τις αστυνομικές αρχές».
Τέλος, το πλέον αδιανόητο είναι ότι, ενώ το χουντικό διάταγμα προέβλεπε καταλογισμό ευθυνών μόνο στους ομιλητές και τον οργανωτή σε περίπτωση πραγματοποίησης απαγορευμένης συνάθροισης, το σχέδιο νόμου της κυβέρνησης Μητσοτάκη προβλέπει ιδιώνυμο ποινικό αδίκημα για οποιονδήποτε συμμετέχει σε απαγορευμένη υπαίθρια συνάθροιση.
«Η αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου, επί της αρχής, φέρεται να επιδιώκει τη διασφάλιση του δικαιώματος του συνέρχεσθαι “εντός ενός θεσμικού πλαισίου λογικής”. Ο επαναπροσδιορισμός του πλαισίου της λογικής από τον ύστερο κοινό νομοθέτη μόνο ως θεσμική αναίδεια μπορεί να εκληφθεί».
*Ολόκληρο το άρθρο είναι αναρτημένο στην επίσημη ιστοσελίδα της ΕΔΕ
Αντα Ψαρρά
Με νόμο της 11ης Μαρτίου 2020
η Κυβέρνηση ψήφισε τον υποχρεωτικό εμβολιασμό μας
ΕΔΩ
Διαβάστε επίσης
Τσεχία: Η Δικαιοσύνη της χώρας έκρινε παράνομα τα μέτρα απαγόρευσης κυκλοφορίας
ΕΔΩ
Ρουμάνος Αρχιεπίσκοπος νόσησε με Covid 19. Όσοι μετέλαβαν μαζί του βρέθηκαν αρνητικοί, εκτός από τον διάκονο του που δεν μετέλαβε.
ΕΔΩ
Γιώργος Σούρλας: Με δωροδόκησαν με 500 εκ. για να εισαχθούν εμβόλια στην Ελλάδα (doc-vid).
ΕΔΩ
Τσιόδρας: Κατασκευάζουμε ιούς για να παρασκευάσουμε καλύτερα εμβόλια
ΕΔΩ
Έρχονται Υποχρεωτικά Εμβόλια με Τσιπάκι – Αντισταθείτε!
ΕΔΩ
Τσιόδρας: Και ξαφνικά… υποχρεωτικά μάσκες (video)
ΕΔΩ
π. Ευμένιος Σαριδάκης: Κορονοϊός - Θα ναι Παρασκευή 15 Μαΐου όταν θα έρθει η λύτρωση
ΕΔΩ
Διαβάστε επίσης
Τσεχία: Η Δικαιοσύνη της χώρας έκρινε παράνομα τα μέτρα απαγόρευσης κυκλοφορίας
ΕΔΩ
Ρουμάνος Αρχιεπίσκοπος νόσησε με Covid 19. Όσοι μετέλαβαν μαζί του βρέθηκαν αρνητικοί, εκτός από τον διάκονο του που δεν μετέλαβε.
ΕΔΩ
Γιώργος Σούρλας: Με δωροδόκησαν με 500 εκ. για να εισαχθούν εμβόλια στην Ελλάδα (doc-vid).
ΕΔΩ
Τσιόδρας: Κατασκευάζουμε ιούς για να παρασκευάσουμε καλύτερα εμβόλια
ΕΔΩ
Έρχονται Υποχρεωτικά Εμβόλια με Τσιπάκι – Αντισταθείτε!
ΕΔΩ
Τσιόδρας: Και ξαφνικά… υποχρεωτικά μάσκες (video)
ΕΔΩ
π. Ευμένιος Σαριδάκης: Κορονοϊός - Θα ναι Παρασκευή 15 Μαΐου όταν θα έρθει η λύτρωση
ΕΔΩ