Σελίδες

Δευτέρα 27 Απριλίου 2020

Το δώρο των 11+9 εκ. της κυβέρνησης για την «εκστρατεία ενημέρωσης» σε μίντια της επιλογής της

Όση προπαγάνδα και να επιστρατεύσει...δεν θα μπορέσει να κρύψει από τον ελληνικό λαό τη λαίλαπα που έρχεται.

Η κυβέρνηση μπορεί να διστάζει να δώσει περαιτέρω χρήματα σε
επιχειρήσεις, εργαζομένους και ανέργους που πλήττονται από την πανδημία, ωστόσο δεν είναι το ίδιο φειδωλή όσον αφορά τις εκστρατείες ενημέρωσης. 

Έτσι, παρά τις έντονες αντιδράσεις που υπήρξαν για τα πρώτα 11 εκατομμύρια ευρώ που δόθηκαν με αδιαφανείς διαδικασίες ως «ενημερωτική καμπάνια» πριν από περίπου έναν μήνα με αφορμή την πανδημία του νέου κορονοϊού, η κυβέρνηση προχώρησε ξανά στο μοίρασμα άλλων 9 εκ. στα ΜΜΕ από το δημόσιο χρήμα.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα typologies.gr, από το νέο πακέτο περίπου 4.5 εκατ. ευρώ θα πάνε σε κανάλια εθνικής εμβέλειας, περίπου 1 εκατ. ευρώ σε ραδιοφωνικούς σταθμούς της Αθήνας, και περίπου 1.5 εκατ. ευρώ σε περιφερειακά κανάλια. Στο κόστος περιλαμβάνεται ο ΦΠΑ, καθώς και ότι το δημιουργικό της καμπάνιας  θα αναλάβουν οι εταιρείες The Newtons και Frank & Fame.

Το πρώτο ερώτημα είναι σε ποιους, πόσα και με ποια κριτήρια διατέθηκαν τα πρώτα 11 εκατομμύρια και σε ποιους και γιατί θα διατεθούν και τα επιπλέον 9 που ανακοινώθηκαν χθες. Πού ακριβώς έχουν πάει αυτά τα 11 εκατ; Σε ποια μέσα; και πώς επελέγησαν; Γιατί άλλα μέσα με την ίδια δυναμική δεν έχουν περιληφθεί στην καμπάνια; Τι γίνεται με τα ΜΜΕ της επαρχίας; Για ποιο λόγο υπάρχουν όλο και περισσότερες αναφορές από την επαρχία για εξαίρεση τους;

Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει επίσημη ενημέρωση για την πρώτη δόση και παραμένει άγνωστο εάν στο δεύτερο πακέτο θα ενταχθούν ξανά και εκείνοι που είχαν επωφεληθεί από το πρώτο.

Το δεύτερο ερώτημα είναι πώς επιλέγεται σ’ αυτή την συγκυρία – την ώρα που «ροκανίζονται» ακόμη και τα 800άρια για όσους έμειναν χωρίς δουλειά λόγω πανδημίας – ως εθνική προτεραιότητα η επαναχρηματοδότηση με δημόσιο χρήμα των ιδιοκτητών μέσων ενημέρωσης. Οι οποίοι, παρεμπιπτόντως, έχουν επίσης πριμοδοτηθεί και με την απαλλαγή (ή πάγωμα; η σχετική απόφαση είναι σκοπίμως ασαφής)  για εφέτος των πληρωμών των δόσεων για την απόκτηση των τηλεοπτικών αδειών.


 Τι είπε ο  κυβερνητικός εκπρόσωπος για την  εκστρατεία ενημέρωσης των 9 εκ.
Ειδήσεις - Ενισχύεται η εκστρατεία... | Palo.grTo Σάββατο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, ανακοίνωσε την έκδοση ΚΥΑ εντός της ημέρας με την οποία ενισχύεται περαιτέρω, με 9 εκατ. ευρώ, η εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης. Το σύνολο της δαπάνης για την εκστρατεία ενημέρωσης διαμορφώνεται πλέον στα 20 εκατ. ευρώ. Για να αιτιολογήσει την κυβερνητική ενέργεια, ο κ. Πέτσας υποστήριξε ότι «η ενημέρωση σώζει κυριολεκτικά ζωές» καθώς και ότι «για το λόγο αυτό στις δράσεις της κυβέρνησης περιλαμβάνεται και η απαραίτητη εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών ως προς τα αναγκαία μέτρα προστασίας και τις συμπεριφορές για τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του κυβερνητικού εκπροσώπου, «η σχετική επιτυχία των μέτρων που έχουμε λάβει, σε σύγκριση με άλλες χώρες, βασίζεται, όσον αφορά στην ενημέρωση στους παρακάτω δύο άξονες: “Μένουμε σπίτι” παρά την κόπωση, και συνεχίζουμε να αναδεικνύουμε την καθοριστική σημασία που έχει η υπεύθυνη, έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση».

Και απαντώντας εμμέσως στις επικρίσεις για το πώς έχει διαχειριστεί η κυβέρνηση την εκστρατεία ενημέρωσης για τον κορονοϊό, με απευθείας ανάθεση σε εταιρεία, δήλωσε επίσης ότι «η τήρηση αυτών των δύο κρίσιμων προϋποθέσεων δεν μπορεί να βασίζεται μόνο στη διάθεση κοινωνικής προσφοράς των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και στο φιλότιμο των εργαζομένων σε αυτά. Είχαμε υποχρέωση ως υπεύθυνη Πολιτεία να διαμορφώσουμε μια επαγγελματική, οργανωμένη και συνεκτική εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών». Τόνισε ότι «έχει προβλεφθεί ρητά η συμμετοχή στην κατανομή της συνολικής δαπάνης των τοπικών και περιφερειακών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, κάθε κατηγορίας.


Σφοδρές αντιδράσεις  από τα κόμματα της αντιπολίτευσης

΄Εντονη ήταν η αντίδραση της αντιπολίτευσης  για την  απόφαση της κυβέρνησης να διαθέσει ακόμα 9 εκατομμύρια για την «εκστρατεία ενημέρωσης», με αφορμή την πανδημία του κορονοϊού.

Ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε λόγο για προσπάθεια από την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό να επιβάλλουν «ολοκληρωτικό έλεγχο ενημέρωσης εκβιάζοντας οικονομικά τα ΜΜΕ».
Όπως ανέφερε το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, την ίδια μέρα που ο υπουργός Επικρατείας κ. Γεραπετρίτης «δηλώνει με περισσό θράσος πως η στήριξη των εργαζόμενων που πλήττονται από την καραντίνα συνιστά λαϊκισμό και προαναγγέλλει το κόψιμο της επιχορήγησης των εργαζομένων με 800 ευρώ, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Πέτσας ανακοινώνει την εκταμίευση 9 εκ. ευρώ δημοσίου χρήματος, πέραν των 11 εκ. που είχε δώσει στις αρχές Απριλίου».

Σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, «είναι πλέον σαφές ότι στόχος της κυβέρνησης δεν είναι η προώθηση της καμπάνιας «Μένουμε σπίτι», ούτε η ενίσχυση των ΜΜΕ, αλλά ο οικονομικός εκβιασμός τους και το «Λιβανίζουμε Μητσοτάκη». Με πρόσχημα την πανδημία, ο κ. Μητσοτάκης επιχειρεί να επιβάλλει ολοκληρωτικό έλεγχο στο πεδίο της ενημέρωσης. Δεν κάνει τίποτα άλλο από το να αντιγράφει κατά γράμμα τον φίλο και ομόσταυλό του Βίκτορ Όρμπαν, μοιράζοντας εν κρυπτώ δημόσιο χρήμα».

Καταλήγοντας, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπογράμμισε πως «τα κονδύλια αυτά όμως δεν ανήκουν στον κ. Μητσοτάκη και την παρέα του. Είναι μείζον ζήτημα διαφάνειας αλλά και δημοκρατίας να γνωρίζουν οι πολίτες που πηγαίνει το δημόσιο χρήμα. Αν νομίζει ο κ. Μητσοτάκης ότι ο ελληνικός λαός που δοκιμάζεται σκληρά αυτή την περίοδο θα του επιτρέψει να παίξει πολιτικά παιχνίδια στις πλάτες του, είναι βαθιά γελασμένος».

Εξάλλου, με επιθετικό τόνο, ο εκπρόσωπος του ΜέΡΑ25, Μ. Κριθαρίδης, τόνισε πως « η κυβέρνηση που δεν έχει χρήματα για εργαζόμενους, μικρομεσαίους, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και ανέργους, μοιράζει επιπλέον 9 εκατομμύρια ευρώ στα ΜΜΕ ώστε να συνεχίσουν την απόκρυψη του 5ου μνημονίου και των όσων σχεδιάζει το κυβερνητικό επιτελείο του κ. Μητσοτάκη σε αγαστή πάντα συμφωνία με το ιερατείο των Βρυξελλών και την εγχώρια ολιγαρχία».

Ο κ. Κριθαρίδης εκτίμησε επίσης ότι «όση προπαγάνδα όμως και να επιστρατεύσει η ΝΔ, δεν θα μπορέσει να κρύψει από τον ελληνικό λαό τη λαίλαπα που έρχεται και την οποία έχει ήδη προσυπογράψει στις 9 Απρίλη στο Eurogroup».

Posted on Απρίλιος 26, 2020 by Altpress.

Διαβάστε επίσης

Ο κορονοιός θα είναι...ανέκδοτο σε
 σύγκριση με τον επερχόμενο οικονομικό Κορονοιό
ΕΔΩ

Marco Vicenzino: Η 11η Μαρτίου, ενδέχεται να σηματοδοτήσει την επίσημη έναρξη μιας νέας εποχής.
Ο αριθμός 11 χρησιμοποίείται από  τους Σιωνιστές ως ο αριθμός καταστροφής
ΕΔΩ

Με νόμο της 11ης Μαρτίου 2020
 η Κυβέρνηση ψήφισε τον υποχρεωτικό εμβολιασμό μας
ΕΔΩ

Μπιλ Γκέιτς για παγκόσμιο εμβολιασμό:
 «Νομίζετε ότι έχετε επιλογή - Δεν έχετε καμία επιλογή»!
ΕΔΩ