Σελίδες

Παρασκευή 13 Απριλίου 2018

Γιώργος Μπαλταδώρος: Ηττήθηκε από τον χειρότερο εχθρό των πιλότων;

Φωτογραφία του χρήστη Ο Κύριος Της Δόξης.
Το επικρατέστερο σενάριο της τραγωδίας.
Τα ερωτήματα δεκάδες. Όμως ένα ήταν το πιο «εκκωφαντικό». Γιατί; Γιατί ένας εμπειρότατος πιλότος, ίσως ο καλύτερος όπως λένε όσοι τον γνώριζαν,
έχασε την ζωή του κατ, αυτόν τον τρόπο.


Το Mirage 2000 – 5 το οποίο πιλοτάριζε, απογειώθηκε το πρωί της Πέμπτης, 12.04.2018, από την Σκύρο μετά από συναγερμό για επιχείρηση αναχαίτισης, αφού τουρκικά αεροσκάφη έκαναν τις… συνηθισμένες παραβιάσεις πάνω από την Μυτιλήνη.


Οι Τούρκοι αποχώρησαν πριν φτάσει στο σημείο ο σχηματισμός από τα δύο ελληνικά Mirage, το πρώτο εκ των οποίων χειρίζονταν ο Γιώργος Μπαλταδώρος, συνεπώς δεν σημειώθηκε εμπλοκή. Εφόσον, λοιπόν, επρόκειτο -πλέον- για μια πτήση ρουτίνας, πώς συνέβη το μοιραίο;

Ακόμη είναι νωρίς για να βγει οποιοδήποτε ασφαλές συμπέρασμα. Με τον χαμό του ήρωα Σμηναγού να ρίχνει βαριά τη σκιά του, στο Ελληνικό Πεντάγωνο και ειδικά στο ΓΕΑ έχουν στραμμένη την προσοχή τους στις έρευνες για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη τραγικό δυστύχημα. Και κυρίως στα αίτια που οδηγήσαν σε αυτό. 

Προς ώρας οι μέχρι στιγμές ενδείξεις, κατατείνουν στο σενάριο του χωρικού αποπροσανατολισμού ή αλλιώς του vertigo.

«Νικήθηκε» ο Γιώργος Μπαλταδώρος από τον χειρότερο εχθρό των πιλότων;
Το μοιραίο Mirage 2000-5 πετούσε σε αρκετά χαμηλό ύψος. Συγκεκριμένα κάτω των 6.000 ποδών ή των 2.000 μέτρων. Κι αυτό διότι όταν προσέγγισε την 135 Σμηναρχία της Σκύρου στην περιοχή επικρατούσε υψηλής πυκνότητας υγρασία που περιόριζε δραστικά την ορατότητα. Αυτό φέρεται να δυσχέρανε σημαντικά τα δεδομένα της πτήσης. Και να προκάλεσε στον εμπειρότατο σμηναγό ένα είδος παραίσθησης αναφορικά με την πραγματική θέση του αεροσκάφους.


Ο λεγόμενος «χωρικός αποπροσανατολισμός» είναι άλλωστε όπως τόνιζαν στο OnAlert.gr έμπειροι διερευνητές, ο μεγαλύτερος κίνδυνος που παραμονεύει για τους πιλότους. Και δη αυτούς των μαχητικών αεροσκαφών.

Όπως ανέφεραν εάν η «βουτιά θανάτου» που διέγραψε το μαχητικό της πολεμικής μας αεροπορίας, οφειλόταν στο επονομαζόμενο «Vertigo» και την παραίσθηση που αυτό δημιουργεί, τότε ο 34χρονος σμηναγός λόγω αυτής νόμιζε ότι η κατεύθυνση που ακολουθούσε με βάση τα όργανα πλοήγησης δεν ήταν η σωστή και «διόρθωσε» την δήθεν λανθασμένη πορεία. Με αποτέλεσμα να συντριβεί.

Γιώργος Μπαλταδώρος: Ηττήθηκε από τον χειρότερο εχθρό των πιλότων; Αυτό είναι το επικρατέστερο σενάριο της τραγωδίας | Newsit.gr

Όπως εξηγούν, εξαιτίας του vertigo μπορεί ο πιλότος της Πολεμικής μας Αεροπορίας να απώλεσε το λεγόμενο σημείο αναφοράς στο χώρο. Αυτό μπορεί να τον οδήγησε στην αντικατάσταση της πραγματικότητας με μια παραίσθηση για το που βρίσκεται. Αλλά κυρίως για το που πηγαίνει. Όπως έλεγαν χαρακτηριστικά, το φαινόμενο συνήθως δημιουργείται είτε ύστερα από απότομες στροφές με μεγάλη ταχύτητα και ευδοκιμεί σε πτήσεις με χαμηλή ορατότητα, νυχτερινές ή μέσα σε νέφωση.

Φως στα αίτια αναμένεται να ρίξει το Πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης του δυστυχήματος…

Ο Θεός να τον αναπαύσει, καλό παράδεισο, και σε ευχαριστούμε!