Σελίδες

Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2016

Μεγάλη εκδήλωση για το μάθημα των Θρησκευτικών στη Δράμα

DSC_0047111.jpg
Πραγματοποιήθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία, την Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2016 στις 11.30 το πρωί στη Δράμα, η εκδήλωση με θέμα: «Τα νέα Προγράμματα Σπουδών στα Θρησκευτικά και οι επιπτώσεις τους για τους μαθητές»
Την πρωτοβουλία για την διοργάνωση είχαν Θεολόγοι του νομού οι οποίοι στις αρχές Οκτωβρίου επισκέφτηκαν τον οικείο Σεβασμιώτατο Mητροπολίτη κ. Παύλο για να ανταλλάξουν απόψεις και να εκφράσουν την ανησυχία τους, τόσο ως εκπαιδευτικοί όσο και ταυτόχρονα ως γονείς, σχετικά με τις αλλαγές που προωθεί το αρμόδιο Υπουργείο, τόσο στο περιεχόμενο όσο και στην μεθοδολογία της διδασκαλίας του Μαθήματος των Θρησκευτικών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, από την Γ΄ Δημοτικού μέχρι και την Γ΄ Λυκείου. 
Του ανακοίνωσαν επίσης την πρόθεσή τους να οργανώσουν μια εκδήλωση με σκοπό την ενημέρωση κυρίως των γονέων του νομού, οι οποίοι, σε επαφές με τους διδάσκοντες Θεολόγους από την έναρξη του τρέχοντος σχολικού έτους, εκφράζουν την ανησυχία αλλά και κάποιοι την έντονη δυσφορία τους για τα όσα συμβαίνουν σχετικά με τα Θρησκευτικά. Ο Σεβασμιώτατος κ. Παύλος εξέφρασε την συναίνεσή του και προσφέρθηκε να θέσει την εκδήλωση υπό την αιγίδα της Μητροπόλεως Δράμας. Ακολούθως, κλήθηκαν να μιλήσουν και αποδέχτηκαν ολόθυμα την πρόσκληση οι κκ. Καθηγητές: Ηρακλής Ρεράκης από την Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ, Ιωάννης Φύκαρης από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και ο δρ Κωνσταντίνος Σπαλιώρας, Πρόεδρος της Πανελληνίου Ενώσεως Θεολόγων. Τους ομιλητές συνόδευε και ο Γενικός Γραμματέας της ΠΕΘ κ. Παναγιώτης Τσαγκάρης ο οποίος απηύθηνε εκτενή χαιρετισμό και ανακοίνωσε επίσημα και την επαναλειτουργία του Παραρτήματος της ΠΕΘ στη Δράμα.
Η εκδήλωσε πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Δημαρχείου Δράμας, την οποία ευγενώς μας παραχώρησαν από το γραφείο του κ. Δημάρχου. Την έναρξη ευλόγησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δράμας κ. Παύλος με σύντομο χαιρετισμό. Ακολούθως, περιεκτικό χαιρετισμό απηύθηνε ο Δ/ντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Σπύρος Κιουλάνης, Θεολόγος, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Κωνσταντίνος Μπλούχος, καθώς και ο Πρόεδρος της τοπικής ΕΛΜΕ κ. Κωνσταντίνος Κάππος, Θεολόγος. Παρόντες ήταν οι γονείς, καθώς και πλήθος εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και μάλιστα διαφόρων ειδικοτήτων πέραν των Θεολόγων για να καταδειχθεί έτσι και στη πράξη αυτό που βιώνουν όλοι οι διδάσκοντες το ότι δηλαδή, οι όποιες αλλαγές σε κάποιο μάθημα έχουν επιπτώσεις και στα υπόλοιπα μαθήματα, αφού το υποκείμενο της παιδευτικής διαδικασίας (ο μαθητής) είναι προσωπική ύπαρξη που αλληλεπιδρά και ανεπαίσθητα μεταφέρει την γνωστική εμπειρία της μιας διδακτικής ώρας στην επόμενη καθώς και στο οικογενειακό του περιβάλλον, επηρεάζοντας τόσο τους συμμαθητές, όσο και τους οικείους του.
Ο Καθηγητής κ. Ρεράκης εξήγησε ότι το πρόβλημα των νέων Προγραμμάτων Σπουδών είναι ότι αποτελούν ένα πολτοποιημένο μείγμα που εμπεριέχει την Ορθοδοξία με τις άλλες χριστιανικές Ομολογίες και τις θρησκείες και μετατρέπουν το έως τώρα ορθόδοξο μάθημα των Θρησκευτικών σε ένα πολυθρησκειακό μάθημα, τονίζοντας τη ολέθρια θρησκευτική σύγχυση και τον θρησκευτικό αποπροσανατολισμό που πρόκειται να δημιουργήσουν στις ψυχές των μικρών παιδιών και επισημαίνοντας ότι είναι παράνομα, αντισυνταγματικά, αντιεκκλησιαστικά και ακατάλληλα για παιδιά. Με την σειρά του, ο κ. Φύκαρης ως ειδικός επί της Διδακτικής Μεθοδολογίας, εστίασε στις αντιπαιδαγωγικές προεκτάσεις τόσο του σχεδιασμού όσο και της εφαρμογής του νέου Προγράμματος. Τέλος, ο κ. Σπαλιώρας παρουσίασε στους συμμετέχοντες μια πρακτική εικόνα για το περιεχόμενο των όσων καλούνται οι θεολόγοι να διδάξουν στους μαθητές μέσα από το νέο Πρόγραμμα. Απόδειξη του ενδιαφέροντος του κοινού για το θέμα αλλά και της αφομοίωσης των όσων ακούστηκαν στην αίθουσα ήταν οι πολύ ενδιαφέρουσες και καίριες ερωτήσεις που ακολούθησαν στο τέλος των εισηγήσεων από γονείς και εκπαιδευτικούς και οι διαφωτιστικές απαντήσεις και τοποθετήσεις των Εισηγητών. 

Το γενικό συμπέρασμα στο οποίο κατέληξαν όλοι είναι ότι τα Προγράμματα αυτά δεν είναι για τα ορθόδοξα παιδιά του ελληνικού λαού και ότι το πείραμα αυτό του Υπουργείου Παιδείας και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την βίαιη μετάλλαξη της ελληνικής κοινωνίας από ορθόδοξη σε πολυθρησκειακή ή ουδετερόθρησκη, μέσα από ένα αλλοτριωμένο μάθημα Θρησκευτικών, δεν μπορεί να εφαρμοστεί στην Ελλάδα, όπως άλλωστε δείχνουν και οι διαρκώς αυξανόμενες αντιδράσεις.
Τελικά, από την μια πλευρά, η πρωτοβουλία των θεολόγων, με την αρωγή του οικείου Ποιμενάρχου και από την άλλη η ανταπόκριση του κοινού, κατέδειξαν ότι το όλο ζήτημα, που έχει ανακύψει πανελλαδικώς, δεν είναι πρόβλημα κλαδικό των θεολόγων ούτε θέμα εσωτερικό μιας ομάδας εκπαιδευτικών ούτε ακόμη περισσότερο μια πεισματική εμμονή σε μιαν άποψη, αλλά μέρος μιας ευρύτερης προβληματικής γύρω από την ταυτότητα του αυριανού Έλληνα πολίτη και σημερινού μαθητή στα σχολικά θρανία. Αυτή την καλή ανησυχία επιχείρησε να εκφράσει με τρόπο επιστημονικό και μεθοδικό η πρωτοβουλία για την ενημέρωση του Δραμινού κοινού επάνω στο επίμαχο ζήτημα των Θρησκευτικών.